Türksat removes Zaman, 3 others from ad list


Date posted: February 13, 2014

İSTANBUL

The Turkish Satellite Communications Company (Türksat) has removed Turkey’s best-selling Zaman and three other dailies from its advertisement list in a sudden decision.

Türksat had contracted to have advertisements for the new Türksat 4-A satellite published in 12 different Turkish dailies, including Zaman.

Zaman, whose daily circulation is 1.2 million in Turkey, said it learned on Thursday that Türksat was requesting that the ads not be published. Türksat officials were unavailable to comment on the issue. The company’s general manager, Özkan Dalbay, is currently in Kazakhstan.

Türksat will launch its Türksat-4A satellite from the Baikonur Space Center in Kazakhstan on Friday. The satellite is designed to offer telecommunication and TV broadcasting services throughout Turkey, as well as in Europe, Central Asia, the Middle East and Africa.

Türksat withdrew its ads from three other dailies as well: Bugün, Taraf and Radikal, all of which have published articles that criticized the government’s efforts to cover up an ongoing investigation into alleged corruption claims.

The Zaman advertising department has said that it learned that the ads will instead be featured in Yeni Akit, a pro-government paper.

Other public entities have also cancelled their advertisement contracts with dailies critical of the government in an apparent solidarity with the Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan’s ruling Justice and Development Party (AK Party) government, which is now enmeshed in a number of corruption and bribery allegations. Erdoğan earlier said: “Those who have acted with international conspirators to take down his government will pay for it.” Erdoğan has accused the Gülen movement, affiliated with Zaman, of being in league with an international conspiracy seeking to topple his government.

The state-run construction firms Emlak Konut GYO, the Housing Development Administration of Turkey (TOKİ) and the Privatization Administration (ÖİB) have also recently removed Zaman from their advertising plans.

The government has also exploited inspection mechanisms and bureaucratic procedures to put pressure on political dissent. A number of private companies seen as affiliated with the opposition have recently been slapped with fines and audits and other tools at the government’s disposal.

Source: Todays Zaman , February 13, 2014


Related News

Behind the secret documents – Turkish government profiled a large number of individuals

A story which was published by Taraf daily on Monday has shaken the country. According to the story, the Turkish government profiled a large number of individuals whom it believed to be followers of certain religious and faith-based groups and monitored their activities up until 2013.

Foreign students express bewilderment over gov’t bid to close Turkish schools

Foreign students who are graduates of schools opened by Turkish entrepreneurs affiliated with the Hizmet movement all around the world, have expressed bewilderment over the government’s plan to shut down the schools, saying that the Turkish government is making a grave mistake in targeting these schools as they are renowned and praised for their high-quality education by foreigners.

Bank Asya weathers withdrawals, says CEO

“The deposit withdrawal was a significant sum, but new deposits worth more than half that amount were placed in the bank, making it possible for us to manage our liquidity,” Beyaz told Reuters in an interview late Jan. 21.

Opposition condemns Erdoğan’s vindictive remarks against Gülen movement

President Recep Tayyip Erdoğan’s televised remarks on Wednesday night suggesting that the witch hunt against members of Gülen movement will show no sign of abating under the new government has drawn condemnation from opposition political parties.

Journalists and Writers Foundation holds media forum in Moscow

Gülen touched in his letter to the forum :The principle of objectivity in the media, which he said is often violated worldwide. “Adopting this principle and reflecting this principle in stories require a strong character, a strong culture, a sense of responsibility and an understanding of putting national interests above anything else.

When lawlessness becomes a way of life

Erdogan also accused the movement of being behind several recent audio recordings posted on various social media networks that disclosed several conversations allegedly between himself and his son Bilal Erdoğan discussing how to get rid of large sums of money cached in their homes and those of their relatives.

Latest News

Crimes Against Humanity in Erdogan’s Turkey

Exiled journalist warns of a genocide in the making in newly released book

Vague terrorism charge used to target supporters of the Gülen movement: UN special rapporteurs

ECtHR urges Albania not to deport Gülen follower to Turkey

Woman detained over links to Gülen movement after giving birth

Formerly Gülen-linked schools in Albania face growing gov’t pressure

Exclusive: Turkey, Kosovo violated fundamental rights of expelled teachers, UN body says

Sacked policeman’s grim death sparks debate on COVID-19 data in Turkish prisons

Dissidents of the Turkish government are living in fear in Canada

In Case You Missed It

Pro-gov’t journalist proposes torturing jailed Gülen followers to force them to talk

Houston firms ‘explore’ Turkey on direct flights

Türksat removes Zaman, 3 others from ad list

Government media runs riot in smear campaign against Hizmet

Despite blocking accounts, Kimse Yok Mu able to collect donations

European Parliament calls for fair trial of suspects arrested in anti-coup operations in Turkey

This is beyond a witch-hunt – Turkey now blames Gülen movement for 9/11 attacks

Copyright 2021 Hizmet News